BRAND: SONNE DESIGN

Reklamation

Sonosbeslag.dk v/Sonne-Design
Ringstedvej 544
4632 Bjæverskov
Telefon: 42426030
Email: info@sonosbeslag.dk
CVR 26806453

 

Betaling

I vores webshop kan du betale med:

VISA

MasterCard

MobilePay

Alle priser er i danske kroner (DKK), inklusive 25% moms. Endvidere gemmer vi ikke kreditkort oplysninger, til anden end hvis der skal tilbagebetales ifb. en ordre.

Er du i tvivl om sikkerheden ved betalingskort, kan du kontakte os via info@sonosbeslag.dk

Når du benytter betalingskort, trækker vi først beløbet når der er genereret en pakkelabel og vi har pakket ordren.

Betaling sker via Stripe.

 

Internet tilbud

Tilbud på vores hjemmeside, der er markeret med ”SPAR eller TILBUD”, er ekstraordinære gode tilbud, som vi har i en periode.
For disse tilbud gælder, at tilbuddet KUN kan bestilles via e-shoppen. Købet er omfattet af købelovens bestemmelser.

 

Leveringstid og fragt

Vores normale leveringstid er typisk, at din ordre afsendes indenfor inden for 1-2 hverdag. Vi har normalt altid din bestilling på lage, men skulle vi mod forventning få midlertidigt udsolgt, vil du modtage besked via mail, om hvornår vi kan afsende din ordre. Ønskes en vare ikke grundet forlænget leveringstid/restordre, har du naturligvis mulighed for at afbestille varen.

Alle bestillinger afsendes iht. dit valg ved bestillingen.

Varer sendes alene til adresser i Danmark og Sverige.

 

Forbrugerbeskyttelse

Som kunde er du altid dækket af forbrugerretlige regler. Hvis et køb henvises til forbrugerklagenævnet, retter vi os altid efter nævnets anbefaling. Du kan læse mere om sikker e-handel på www.emaerket.dk

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til ms@sonosbeslag.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - ec.europa.eu/odr.

 

Hvis der er noget galt med produktet (reklamationsret)

Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb hos sonosbeslag.dk.
Når du handler på sonosbeslag.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation, som vi vurdere.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for 30 dage efter, modtagelsen, vil reklamationen være rettidig.

Fejl og mangler på det fremsendte erstattes 100% ved at sende billeder af fejlen(e), skal vi nok tage os af det.
Ved reklamation skal varen sendes til sonosbeslag.dk v/SONNE-DESIGN, Ringstedvej 544, 4632 Bjæverskov. Herefter vil vi informere dig om det videre forløb.

Vi har brug for følgende information, hvis du ønsker at sender varen retur til os !

Når du returnerer varen, bedes du printe din ordre ud og vedlægge i forsendelsen, samt oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Omkostningerne for tilbagelevering betales af kunden, som ønsker at returnere.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på nettet hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

Har modtaget din vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Vi skal senest 14 dage efter fortrydelse af købet have modtaget ordren i salgsbar stand og info. om ordrenr. skal være vedlagt inde i pakken. Kunden betaler selv for returfragt.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse/afhentning af varer. Uafhentet ordre fra pakkeshop påføre sælger en ekstra udgift, når varen sendes retur. Køber vil ved alle uafhentede ordre blive trukket for en ekstra retur fragt, som svare til den fragtpris, som står på ordren.

 

 

Returnering

Omkostninger for tilbagelevering betales af kunden, som ønsker at returnere en ordre eller dele af en ordre.

Ønsker du at returnere en ordre eller dele af en ordre, skal du sende os en mail, hvor du forklare hvorfor du ønsker at sende retur. Inden at du sender retur, skal du vedlægge en kopi af ordren og din mail, hvor du beskriver hvorfor du ønsker at sende retur.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen indtil varen er leveret retur til os.

Returnering skal sendes til (Man kan altså ikke komme forbi og aflevere):

Sonosbeslag.dk, Ringstedvej 544, 4632 Bjæverskov

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Udførte ikke finansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købesummen retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købesummen.

Hvis du indenfor 14 dage fortryder dit køb, får du naturligvis det fulde beløb tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købesummen.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig vedr. den pågældende ordre, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale og vi har modtaget varen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Returforsendelse afholdes af køber selv. Hvis varen ikke er afhentet rettidigt i pakkeshop, betaler køber ligeledes for retruforsendelsesomkostninger.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, samt kopi af din mail, da dette fremmer ekspeditionen. Fremsendes varen ikke i original emballage, kan dette i nogle tilfælde anses som en værdiforringelse af varen, som du hæfter for.

Sikkerhed ved brug af betalingskort

Til alle betalingstransaktioner med betalingskort bruger vi et sikkert betalingssystem, hostet og drevet af Stripe. Løsningen omfatter bl.a. kryptering af overførsler, kryptering af lagrede informationer, en omfattende systematisk test, virusbeskyttelse og anvendelse af krypterings-certifikat. Du vil blive afkrævet kortnummer og udløbsdato samt kontrolciffer ved betaling med kreditkort.

 

Forbehold

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

 

Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

Farver
Vi har gjort alt for at vise farver på skærmen så præcist som muligt, men de kan variere fra originalen på grund af indstillingerne på din skærm eller printer, såsom kontrast, lysstyrke, mætning, type skærm osv.

 

Persondatapolitik

Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling - herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mail og hvilke varedata, som vedrører dig.
Alle oplysninger bliver behandlet fortroligt og vil aldrig blive videregivet til tredjepart. Når der indsamles personoplysninger via vores webshop, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Oplysninger opbevares maksimum 5 år hvorefter de slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret og oplysningerne opbevares ikke krypteret. Du kan når som helst blive slettet fra databasen ved at give os besked pr. e-mail.

Som registreret hos Sonosbeslag.dk v/Sonne-Design har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@sonosbeslag.dk.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 03.09.2023