Fragt - Vi bruger dao & GLS
Alle vores fragt priser beregnes ud fra den totale vægt.
Design & Produktion i Danmark.
Ejet af SONNE-DESIGN
Handelsbetingelser
Sonosbeslag.dk ejet af SONNE-DESIGN
Ringstedvej 544
4632 Bjæverskov
Danmark
Telefonnummer: (+45) 42426030
Mailadresse: support@sonosbeslag.dk
CVR-nummer: DK26806453
I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Sonosbeslag.dk sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende
vare i Sonosbeslag’s’ store udvalg.
Prisfejl
Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Sonosbeslag.dk ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Mulige betalingsmuligheder:
Dankort
VISA
Mastercard
MobilePay
Mastercard/VISA Debet
Sonosbeslag.dk Gavekort
GooglePay
Betaling af alle køb foretaget på Sonosbeslag.dk er kontant vie valgte betalingsmiddel også for erhvervskunder.
Betaler du med betalingskort er dette gebyrfrit for private korttyper udstedt i EU samt Norge, Island og Schweiz.
OBS: Der opkræves gebyrer på op til 1,55%, for brug af korttyper udstedt udenfor EU, Norge, Island og Schweiz samt erhvervskort udstedt i EU, Norge, Island og Schweiz. Gebyret oplyses først på ordren når kortnummeret indtastes. Dette gælder også MobilePay.
Beløbet for dit køb trækkes først på din konto, når varerne afsendes.
Ved betaling med internationale betalingskort - som fx Visa og MasterCard - vil betalingen blive reserveret på din konto i
overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Der reserveres ikke et beløb ved betaling
med Dankort. Betaler du med MobilePay, er det det betalingskort, der ligger i appen, der bestemmer, om der sker reservation af betalingen.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesretten. Dette gør sig også gældende, hvis du betaler via PayPal. Læs mere om
betingelserne på PayPals hjemmeside
Hvis der opstår problemer med den valgte betalingsmetode, forbeholder vi os retten til at kontakte dig for at drøfte en alternativ
betalingsmetode. Vi kan foreslå ændringer af betalingsmetoden i tilfælde af tekniske fejl, mistanke om svindel eller manglende
betaling, men sådanne ændringer vil kun finde sted med dit samtykke.
Kan vi ikke kan nå til enighed, eller hvis du ikke giver samtykke, forbeholder vi os retten til at afvise eller annullere ordren under de nævnte omstændigheder.
Ved mistanke om svindel kan vi anmode om yderligere verifikation af dine betalingsoplysninger.
Hvis din ordre afvises, vil vi straks informere dig og refundere ethvert beløb, du har betalt.
Gavekort
Gavekort fra Sonosbeslag.dk udstedes elektronisk og skal indløses på vores hjemmeside. Indløsning foregår under bestillingsprocessen.
Gavekort kan udstedes til en værdi fra kr. 100 til kr. 3000. Hvis gavekortet benyttes til køb af varer til en værdi, der er mindre end indestående beløb vil den resterende værdi forblive på gavekortet.
Gavekort fra Sonosbeslag.dk er gyldige i 2 år fra udstedelsesdatoen og kan ikke genopfyldes. Ødelagte, stjålne og bortkomne gavekort erstattes ikke.
Gavekort udstedes i overensstemmelse med reglerne i lov om betaling.
Sonosbeslag.dk anvender fragtfirmaerne dao, GLS, PostNord til levering i Danmark. Levering til Grønland og Færøerne forgår med flytransport med PostNord og kan i særlige tilfælde omdirigeres til skib.
Fragtmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Udvalget af fragtmetoder og dermed
fragtpriser kan derfor variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne. Den forventede
afsendelsesstid for bestillingen, vises ved valg af leveringsmetode, i bestillingsforløbet.
Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks.
Den egentlige leveringstid vil normalt være 2-4 dage. Dao levere 365 dage om året, altså også Lørdag, søndag og helligdage (Ifølge dao).
Specielt for flex-levering
Ved anvendelse af transportørens flex-leverings services, gælder der til enhver tid transportørens forretningsbestemmelser vedr.
bortkommelse eller skade af leverancen.
Specielt for erhvervskunder
Der er en formodning for, at en ordre er B2B, og derfor ikke betragtes som forbrugerkøb, hvis der står et firmanavn i faktureringsadressen.
I tilfælde af synlige fragtskader skal der reklameres samme dag (Husk at tage billeder), som varen modtages. For skjulte skader, skal der reklameres indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget. Reklameres der ikke indenfor ovenstående tidsfrister, kan reklamationen
afvises. Reklamationer om fragtskader kan også afvises hvis varens emballage, og/eller forsendelsens indpakning, er bortskaffet inden Sonosbeslag.dk kontaktes.
Ovenstående skal forstås i overensstemmelse med købers undersøgelsespligt efter købelovens § 51 og er for erhvervsdrivende gældende ved både civil- og handelskøb.
Anvendelse af tredjeparts transportør
I tilfælde af, du som kunde, vælger levering til anden transportør, med hensigt for at videresende leverancen, bortfalder Sonosbeslag’s forpligtelser for varens stand, så snart anden transportør modtager og afsender leverancen videre.
Afhentning
Det er kun muligt at afhente din ordre, hvis denne valgmulighed fremgår ved check ud, når der bestilles på vores hjemmeside. Afhentningssted og hvornår din ordre er klar til afhentning vil fremgå, når du bestiller.
En bestilling til afhentning slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 2 hverdage efter bestillingen er godkendt til afhentning, og kunden har modtaget en mail og/eller sms herom.
Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomheds navn af faktureringsadressen, anses du for at være
en erhvervkunde.
For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dette følger af forbrugeraftaleloven.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Dette SKAL du gøre ved at udfylde en fortrydelsesformular, som kan downloades her og maile til support@sonosbeslag.dk.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Dette gælder dog ikke for bundles / sæt, bestående af flere varer og/eller gavekort. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at
fortryde købet af et produkt i et bundle / sæt må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur.
Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.
Returret for ordrer med gratis gaver:
Ved returnering af en ordre med en gratis gave skal denne også returneres. Manglende returnering af gaven vil medføre fradrag i returbeløbet svarende til gaveværdien.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Læs mere om krav til varens stand ved
returnering nedenfor.
Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse, vi anbefaler PostNord eller GLS (ikke dao da de ikke levere til erhvervsadresse). Pakker leveret til pakkeshop eller pakkeboks vil ikke blive afhentet.
Nogle produkter kan ikke returneres med normal pakkepost. Dette gælder pakker over 20 kg. Vejer pakken over 20 kg, anbefaler vi at du benytter Danske Fragtmænd.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Hver kampagnekodes værdi er skønsmæssigt fastsat til 300 kr.
Gavekort udstedt i forbindelse med bundles, konkurrencer og salgsfremstød, kan ikke indløses til kontanter.
Varens stand, når du sender den retur
Når du returnerer varen, skal den fremstå i salgbar stand og som ny. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde,
som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.
Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du ansvarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.
Bemærk, at dette især gør sig gældende for skrøbelige komponenter, der leveres i boble indpakning.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstraleveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi
tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.
Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.
Vi tilbagefører betalingen når vi har modtaget varen og kontrolleret at varen er salgbar.
Man kan IKKE personligt komme forbi med sit køb, da vi ikke har nogen butik eller personale som kan håndtere dette.
Varen sendes til:
Sonosbeslag.dk
Ringstedvej 544
4632 Bjæverskov
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til vores erhvervsadresse sendt som erhvervspakke (Ikke pakkeshop). Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav.
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Du bedes oprette en reklamationssag ved at sende en mail til os support@sonosbeslag.dk, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at
du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
For de produkter der er påført et serienummer, er det vigtigt at produktet kan identificeres. Hvis serienummer ikke længere er til
stede på produktet, kan det være svært for Proshop a/s at behandle din reklamation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Der kan forekomme et testgebyr på DKK 250 pr. halve time inkl. Moms (dog maks. DKK 500 inkl. Moms), hvis det indsendte produkt
testes fejlfrit ved Sonosbeslag.dk, eller det konstateres at reklamationsret ikke er gældende.
Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, som er knyttet til det
produkt, der reklameres over.
Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.
Husk at tage en kopi/backup af samtlige data. Sonosbeslag.dk kan ikke gøres ansvarlig for andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Sonosbeslag.dk måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.
Varen sendes til:
Sonosbeslag.dk
Ringstedvej 544
4632 Bjæverskov
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen, som erhvervspakker.
Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.
Vil du læse vores persondatapolitik, kan du gøre det på vores hjemmeside under punktet ”Persondatapolitik”.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@sonosbeslag.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til:
Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
- via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk
Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for
Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har
kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.
Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæli et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse support@sonosbeslag.dk.
Copyright © All rights reserved to sonosbeslag.dk owned by SONNE-DESIGN